dinsdag 14 december 2010

Ding 23

            



                                     Evaluatie


Ja, en dan is het nu tijd om te evalueren.
Eigenlijk heb ik de evaluatie voor de bibliotheek al bij ding 22, Bibliotheek 2.0 gedaan.
Dus nu alleen voor mezelf, hoe ik het ervaren heb.
Toen ik aan 23dingen begon heb ik er makkelijker over gedacht dan het uiteindelijk was. Ging er vanuit dat ik al veel dingen had gedaan in een vorige cursus, maar achteraf was dat dan maar heel summier. Heb er dus écht veel tijd voor uit moeten trekken.
Om iedere keer weer op te laden voor een "nieuw ding" viel niet altijd mee.
Ik vond de uitleg soms best wel lastig, en heb heel veel moeten ploeteren om er dan toch weer uit te komen.
Ook de doorleesteksten vond ik soms erg technisch, waardoor lastig te "consumeren".
De digitale teambuilding uit een van mijn column's is later een beetje ingezakt, vind ik.
 Iedereen zat op een gegeven moment bij een ander "ding", behalve dan de "groepjes", en dat bedoel ik zeker niet oneerbiedig.
Het vergt wel veel zelfdicipline om stug je eigen rooster na te blijven leven. De kermisweek heeft me dan ook de das om gedaan. Dus de 14e klaar i.p.v. de 13e!
Heb ook echt geprobeerd om één week uit te trekken voor elk ding, zodat ik niet in tijdnood kwam aan het eind van de rit. Ik heb erg weinig kunnen doen tijdens de uitleenuren waarop ik werk; dus dat wordt declareren! Maar als ik alle uren zou declareren die ik er totaal mee bezig ben geweest...........
Mijn eigen column's waren af en toe een verademing om even tussendoor te mogen doen, en wil ik ook proberen te blijven doen.

Moet zeggen dat ik heel veel geleerd heb in het algemeen, over de 23dingen, maar ook qua computerkennis, en zelfs over mezelf. Vooral leuk vind ik Google docs, Wiki's, Streetview, Google Maps en Librarything. Leerzaam ding 21 en 22.
Bepaalde inzichten heb ik toch wel bijgesteld, en daar sta ik zelf van te kijken!
Verder vind ik het persoonlijk erg leuk dat ik nu ook thuis aan de keukentafel wat meer op besproken onderwerpen aansluiting kan vinden. Ik kan "meepraten" met de jongens.
Wat ga ik verder doen met de 23dingen?
Moeilijk van tevoren te zeggen, maar ik wil toch wel een beetje "bij de tijd" blijven, nu ik al zover ben gekomen.
Verder wil ik ook nog graag de blog's van collega's gaan bekijken, want dat heb ik naar mijn idee veel te weinig kunnen doen, en natuurlijk bepaalde 23dingen nog eens nader gebruiken.
Maar eerst eens even de druk van de ketel, kerstkaarten de deur uit en op naar de kerst.
Meer tijd en aandacht aan de huiselijke zaken besteden, want dat is er wel eens een beetje bij in geschoten!

Dus, al met al was 23dingen voor mij leuk en leerzaam om te doen, tijdrovend, met vallen en opstaan, soms een worsteling om bijna niet doorheen te komen en waarvan ik blij ben dat "de achtervolging" nu even gestaakt is, en gestaakt kan worden!

9 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd, je hebt geworsteld en kwam boven.
    De eindstreep is gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij ben je erg blij dat het erop zit. Goed gedaan hoor. Het is je gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja gefeliciteerd
    en deze eindstreep wordt toch wel een start he?
    Want je blog stukjes zijn zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GEFELICITEERD zoals je al zei EINDELIJK maar je gaat toch verder nl tot 30 .Ook 23 dagen exstra gekregen voor 7 dingen tedoen( :) )

    Ja want je stukkies zijn leuken lekker zo kort.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, ook jou is het gelukt om de 23Dingen allemaal te doen. Van harte en nu genieten van de feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep.
    je blogs waren heel leuk en prettig om te lezen.
    Ga je hiermee door?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep. Lekker gevoel dat je klaar bent hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Collega's,
    Dank jullie wel hoor, voor alle leuke, lieve reacties. Wil inderdaad wel proberen af en toe nog een blogje te schrijven, want dat vind ik fijn om te doen. Maar vooralsnog: even rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd Marleen: je hebt de eindstreep gehaald! Het koste dan wel meer tijd dan je had gehoopt, maar goed dat je naast alle 'dingen' ook weer over jezelf hebt geleerd. En probeer het bijhouden en bloggen vast te houden, want eigenlijk gaat het nu pas beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen