"Zij maakte het verschil".........
Als ik vanmiddag even door de stad loop, in de middagpauze, bekijk ik de winkels met andere ogen.
Ik heb me voorgenomen me niet meer te laten verleiden door de rekken en tafels aan de ingang van de winkel, met het doel de klant een impuls-aankoop te laten doen.
Altijd gedacht dat het mijn eigen schuld was, wanneer ik weer met tassen vol "koopjes" de stad uit kwam.
Maar nee, het is toch echt de schuld van de winkelier, die mij het geld uit de portemonnee probeert te troggelen.
Ben er achter dat ik er zelf helemáál niets aan kan doen!
(Nú Peter daar nog van proberen te overtuigen).
Hoe kan het nou dat ze je op die manier het gevoel geven alsof je geld aan het verdienen bent, terwijl je het alleen maar uitgeeft?
Ik vind dàt knap!
Maar ik weet nu óók dat het niet eenvoudig is voor een winkelier om nou nèt de goeie formule te vinden om de koopwaar aan te prijzen.
Steeds weer veranderen de wensen en ideeën van de consument.
Steeds weer moet je vernieuwen en innoveren om het spul aan de man te brengen.
Onder het eten vertel ik "mijn mannen" dat we die dag met retail bezig zijn geweest op de bieb; Een workshop "displayen", in Anna Paulowna.
Matthijs, met nog de geur van bloembollen in zijn neus na een dagje hard werken bij de bollenkweker, vroeg zich meteen af of dat betekende dat je de bollen na de oogst in hetzelfde jaar nog een keer zou kunnen planten en rooien........
"Nee, Matthijs, het betekend héél iets anders".Vol enthousiasme vertel ik hoe we die dag bezig zijn geweest om de bieb in Anna Paulowna, tijdens deze workshop, om te stylen naar het concept van bijvoorbeeld een winkel zoals de Bruna, of de Hema.
Met displaytafels, zodat onze boeken niet alleen maar stijf tegen elkaar aan in de kasten staan en niemand kan zien hoe mooi sommige kaften zijn; maar bijvoorbeeld op stapeltjes op kleur, op schrijver, serie of onderwerp.
's Middags waren de kasten zèlf aan de beurt!
We stortten ons vol overgave op deze klus, het frontaal displayen, en.........het resultaat mocht er wezen.
Met twintig mensen hadden we "in no time" de kasten omgebouwd tot een aanlokkelijke uitstalling en etalering van al onze waar, die wij te bieden hebben.
Zonder moeite werden de bladen boven op sommige kasten "met grof geweld" verwijderd zodat een speels effect ontstond. "Het dak ging er vanaf", zogezegd!
De jeugdhoek werd omgetoverd tot een fleurige, aanlokkelijke hoek, waarbij de vrolijke of spannende boekenkaften opeens uitnodigden om uit de kast gehaald te worden.
Zomaar werden de boeken stuk voor stuk juweeltjes die eindelijk kregen wat ze verdienden, en nu op afstand om het hardst schreeuwen: "leen mij, lees mij"!
Zelf waren de meesten van ons verrukt over het resultaat.
Ik hoop dat onze klanten dit enthousiasme met ons willen delen en ook als het ware de bibliotheek ingetrokken worden!
Hulde aan Astrid van het retailburo; degene die ons zó goed, binnen één dag, heeft gemaakt tot professionele, enthousiaste "displayers".
Zij heeft ons laten zien hoe je van een stijve, saaie, boekenkast opeens een gezellige, sprekende uitstalling van onze mooiste boeken kan maken;
"Zij maakte het verschil".............
naar zo...... |
en zo........... |
of zo.............. (met dank aan Reiny voor de foto's). |
En ook de klanten zijn zeer enthoisiast.
BeantwoordenVerwijderenWat hebben jullie veel nieuwe boeken gekregen.....
was een van de reacties.
Ja als het goed is dat hoe stel ik mijn producten ten toon.Of hoe breng je het aan de man.
BeantwoordenVerwijderenEtaleren is het woord.